سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مطالب سنگ شناسی

راهنمای خرید نگین فیروزه

نگین فیروزه

اطلاعاتی درباره خرید نگین فیروزه

بر اساس شکل ظاهری ، دو نوع نگین فیروزه عجمی و فیروزه شجری موجود می باشد. برخی از این سنگ ها دارای رگه هایی می باشند که فیروزه شجری نامگذاری می کنند. ولی برخی دیگر کاملا صاف و یکدست آبی می باشند که روی سطح آن ها هیچ رگه و شکستگی دیده نمی شود، عرب ها این نوع را عجمی می نامند. در ادامه در مورد تفاوت قیمت سنگ فیروزه عجمی و شجری توضیحاتی ارائه می دهیم.پس در هنگام خرید نگین فیروزه به مطالب پایین به دقت توجه کنید.

تفاوت قیمت خرید نگین فیروزه شجری و عجمی

فیروزه عجمی

نگین فیروزه عجمی یا همان نوع پاک و صافی که بدون رگه است تنها در ایران استخراج می شود و در بین عرب ها طرفداران بسیاری دارد اما برای ایرانی ها و دیگر کشورها نوع رگه دار یا صاف فرقی چندانی ندارد و از فیروزه های رگه دار که در بازار به آن عنکبوتی یا اسپایدر نیز شناخته می شود، مورد استقبال قرار می گیرد. آنچه که برای خریداران بسیار حائز اهمیت می باشد رنگ این سنگ می باشد. که اگر دارای رگه های طلایی در درون خود باشد قیمت بیشتری پیدا می کند. البته بعضی مواقع فیروزه هایی که دارای رگه های طلایی هم نیستن قیمت زیادی دارند.

 نگین فیروزه

فیروزه شجری

آنچه در اغلب فیروزه‌ها وجود دارد وجود رگه یا شجرهای سیاه یا قهوه‌ای رنگ برجسته می باشد که مربوط به سنگ مادر تشکیل دهنده آن ها می‌باشد. این رگه‌ها گاها در طرح‌های منظم و غیرمنظم تشکیل می شوند، که در به این حالت شبکه عنکبوتی و در اصطلاح بازار آن را شجری می‌نامند. اگر این طرح منظم ، شفاف و زیبا باشد باعث افزایش قیمت خرید نگین فیروزه اصل می شود و اگر نامنظم و ناخالصی در آن به صورت نقطه و لکه‌ای در آن موجود باشد از قیمت فیروزه کاسته خواهد شد. رگه های موجود بر روی این گوهر به شاخ و برگ درختان شباهت زیادی دارد، از این جهت است که به نام شجری معروف شده است. هر چه رگه هایی که بر روی این کانی قرار داشته باشد به شاخ و برگ شباهت بیشتری داشته باشد، قیمت سنگ فیروزه شجری گران تر می شود. اما بایستی توجه داشت که نوع عجمی با توجه به کمیاب بودن آن، دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به نوع شجری می باشد.

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای مشاهده و خرید نگین فیروزه به سایت زرسی مراجعه فرمایید.