سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مطالب سنگ شناسی

اوپال چیست؟

سنگ اوپال

سنگ اوپال

اوپال یک سنگ شگفت انگیزی است که هم سحرآمیز و هم یک سنگ معدنی به حساب می آید. انواع سنگ های اوپال ممکن است توسط رنگ هایشان ، محل کشف و استخراج آنها و سایر مواد معدنی همراه آن نامگذاری شوند.

اوپال های قیمتی تنوع رنگهای زیبایی را در خود به نمایش می گذارند که دلیل آن به خاطر سیلیکا نازک کروی شکل است که آن ها را به طور مرتب در یک شبکه قرار داده است‌. هنگامی که نور از سطح کروی شکل اوپال عبور می کند ، باعث می شود نور مانند یک منشور شکسته و پراکنده شود و رنگهای مختلفی را که بر اساس ترتیب در سنگ اوپال تعبیه شده را نشان دهد.

سنگ اوپال خواص زیادی دارد که در ادامه مطلب بصورت کامل به خواص سنگ اوپال اشاره می کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

اوپال های رایج که به اوپال های بی کیفیت شناخته می شوند قادر به نشان دادن اثرات نیستند.زیرا جسم کروی شکل اوپال به گونه ای ساخته نشده است که بخواهد تنوعی از رنگها را در خود نشان دهد‌.اما همه سنگ های رایج به اندازه اوپال های قیمتی درخشان نیستند اما می تواند تا حدودی یک سنگ بسیار زرق و برق دار باشند که از آن به عنوان جواهر است استفاده کرد.

سنگ اوپال

این نوع سنگ ها ممکن است شفاف و نیمه شفاف باشند .این نوع سنگ تنوع بسیاری از رنگهایی را که اوپال های قیمتی دارا می باشد را ندارد.

در گذشته گمان میبردن که نام اوپال از کلمه sunskrit upala گرفته شده که به معنی جواهر و سنگ گرانبها است وکمی بعد از آن اوپال از لفظ یونانی هم گرفته شده که به opallios نام داشت که به معنی (مشاهده تغییر رنگ ) است.

سنگ اوپال دو نوع تقسیم می شود که عبارتند از: اوپال معمولی و اوپال گرانبها.

سنگ اوپال معمولی با شفافیت خود مشخص شده است و پالت رنگ های آن شامل قرمز،سبز ، آبی و نارنجی است.

سنگ اوپال گرانبها جلوه هایی از رنگ های مختلف را نشان می دهد که دارای رنگی کدر است که بر خلاف رنگ سفید است ، قهوه ای تیره وپس زمینه های سیاه و سفید نامیده می شود.

سنگ اوپال کدری رنگ به عنوان یک رنگ روشن ظاهر می شود که به نظر می رسد که بر روی پس زمینه ای شناور است و اغلب دارای تنه آبی یا بنفش است.

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای مشاهده و خرید جواهرات اوپال به سایت زرسی مراجعه نمایید.

 

منبع:زرسی